رادیاتور پره ای یا رادیاتور آلومینیومی به دلیل تنوع مدل و شکل ظاهری، طول عمر بالا و راندمان حرارتی مناسب از مقبولیت بیشتری برخوردار است. گارانتی این رادیاتورها معمولا 10 ساله می‌باشد و شامل سوراخ شدن و یا نشتی آب می‌باشد.

ساختار رادیاتور آلومینیومی پره ای:

رادیاتور آلومینیومی پره ای به سه روش تمام دایکاست، اکسترود، دایکاست – اکسترود تولید می شوند.

1_ دایکاست
:
در روش دایکاست، هر پره از شوفاژ به صورت یکپارچه در قالب دایکاست تولید و بهم متصل می شوند و به صورت بلوک های 5 پره، 7 پره و 10 پره در بسته بندی قرار می گیرند و در هنگام نصب این مدل از رادیاتور گرمایشی می توان به تعداد پره ها اضافه یا کم نمود

2_ اکسترود:

در روش اکسترود تعداد پره ها ثابت و غیر قابل تغییر می باشند

3_ اکسترود:

در رادیاتورهای پره ای دایکاست اکسترود روش تولید تلفیقی از هر دو روش فوق می باشد، به این ترتیب که قسمت بالا و پایین هر پره به روش دایکاست تولید می شود و قسمت وسط هر پره به روش اکسترود و سپس قطعه بالا، وسط و پایین به هم متصل می شوند.

انواع رادیاتور آلومینیومی پره ای:

این رادیاتورها بدون درنظرگرفتن نوع برند و از نظر ظاهری به‌صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

1_ عرض پره 6 و 8 سانتی‌متری:

عرض هر پره رادیاتور آلومینیومی تاثیر زیادی بر حجم آبگیری و انتقال حرارت آن دارد. به دلیل افزایش عرض هر پره، سطح انتقال حرارت آن بزرگ‌تر شده و به همین دلیل ظرفیت حرارتی رادیاتور افزایش می‌یابد.
در صورت مقایسه رادیاتور پره ای 6 و 8 سانتی‌متری از داخل کاتالوگ محصول تفاوت ظرفیت آن مشخص می‌شود. انتقال حرارت در این رادیاتورها به‌صورت همرفتی و تابشی انجام می‌شود.

2_ارتفاع آکس رادیاتور
:
منظور از آکس رادیاتور فاصله عمودی بین ورودی بالای رادیاتور و قسمت خروجی آن در پایین می‌باشد. ارتفاع آکس نیز مانند عرض رادیاتور هرچه بیشتر باشد سطح انتقال حرارت بزرگ‌تر شده و ظرفیت حرارتی رادیاتور بیشتر می‌شود.
رادیاتور پره ای آلومینیومی در آکس‌های 60، 50 و 35 سانتی‌متری تولید می‌شود که باتوجه‌به محل نصب و فاصله لوله‌ها باید یکی از آنها انتخاب شود. آکس استاندارد ایران که در اکثر منازل مسکونی و محیط‌های اداری – تجاری رعایت می‌شود 50 سانتی‌متر می‌باشد.

3_ بلوک‌بندی مختلف
:
همانطور که اشاره شد رادیاتورهای آلومینیومی به‌صورت پره ای تولید می‌شوند ولی معمولا در بلوک‌های 3، 5، 7 و 10 پره در بازار به فروش می‌رسند. در صورتی که به رادیاتور بزرگ‌تر از 10 پره نیاز داشته باشید باید ترکیبی از بلوک‌های مختلف را استفاده کنید.

مزایای استفاده از رادیاتور آلومینیومی پره ای:

آلومینیوم قابل بازیافت بوده به همین دلیل رادیاتور آلومینیومی پره ای سازگار با محیط و هچنین سبک می باشد در صورت آسیب دیدن یا سوراخ شدن هر کدام از پره ها میتوان آنها را تعویض نمود همچنین می توان به تعداد آنها با توجه به موقعیت نصب کم یا اضافه نمود، این سری از سیستم های گرمایشی دارای ظاهری زیبا بوده و بدنه آن از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. این مدل رادیاتور سطح تبادل حرارت بیشتری با هوای اطراف دارد و گرمای بیشتری به محیط میدهد.

شما مشتریان عزیز میتوانید انواع تجهیزات ساختمانی خود را از فروشگاه هوم مدرن با بهتربن قیمت و گارانتی معتبر خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *