بهترین مارک شیر ظرفشویی دومنظوره کدام است؟ موضوع این مقاله معرفی برترین مدل های شیر ظرفشویی است، از آنجایی که شیر ظرفشویی آشپزخانه یکی از پرکاربردترین شیرهای موجود در ساختمان است ، هنگام خرید باید شیر ظرفشویی با کیفیت بالا و قیمت مناسب انتخاب کنید.
سلامتی ارزش بسیاری دارد و همه افراد برای داشتن بدنی سالم و سرحال تلاش میکنند. یکی از مواردی که در سلامتی ما تاثیر گذار هست، مواد خوراکی هست که وارد بدنمان می‌شود.
یکی از مواد مصرفی و مورد نیاز همه افراد، آب هست
در بسیاری از شهر ها و برخی از مناطق تهران، کیفیت آب پایین بوده و برای مصرف روزانه سالم نیست، از این رو بسیاری از افراد اقدام به نصب فیلتر و دستگاه تصفیه آب کرده‌اند
هنگام نصب دستگاه تصفیه، شیر جداگانه‌ای برای آن نصب می‌شود تا بتوان آن را از لوله کشی شهری جداکرد. نصب دو شیر بر روی یک سینک فضای زیادی را اشغال میکند و ظاهر سینک را آشفته می‌کند.
در اینجاست که طراحان شیرآلات توکار و فاش تانک توکار با طراحی شیر ظرفشویی دو منظوره این مشکل را بر طرف کرده اند.


شیر ظرفشویی دوکاره چیست و چه کاربردهایی دارد:

شیر ظرفشویی دوکاره، دارای دو خروجی آب و دو دستگیره ( معمولا اهرمی ) مجزا بوده که یکی مربوط به آب لوله کشی شهری( برای شستشوی ظروف ) خروجی دیگر مربوط به آب تصفیه ( برای مصرف آشامیدنی است. پیش از آنکه آب شهری از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب یا همان آب شیرین کن هدایت می شود و سپس بصورت تصفیه شده در اختیار کاربران قرار می گیرد.
در مناطقی که آب شهری کیفیت پایینی دارد،شیرآلات دومنظورهبهترین انتخاب است.
شیر ظرفشویی دو منظوره، معمولاً دو خروجی آب جداگانه دارد. این خروجی ها یا بر روی یک علمک واحد قرار دارند و یا بر روی دو علمک مجزا. خروجی آب لوله کشی، معمولاً ارتفاع بیشتری دارد تا فضای بیشتری برای شستشوی ظروف فراهم نماید؛ در حالیکه خروجی آب تصفیه، ارتفاع کمتری دارد.
زمانی که شیر آب تصفیه باز می شود، آب ابتدا به دستگاه تصفیه هدایت می شود و سپس از خروجی آب تصفیه شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
علاوه بر این، در ساختار شیرآلات دوکاره، هر خروجی دارای اهرم مخصوص به خود است. فقط کافی است اهرم مربوطه را حرکت دهید تا آب شهری و یا تصفیه از خروجی مورد نظر شما خارج شود. معمولاً اهرم مربوط به آب تصفیه کوچک تر است.
شیرآلات تصفیه آب به تنهایی قادر به پالایش آب نیستند و حتما باید به دستگاه تصفیه آب متصل شوند. زمانی که شیر مربوط به آب تصفیه باز می شود، آب پس از عبور از دستگاه تصفیه آب، از خروجی آب تصفیه شیر خارج می شود و آماده آشامیدن است.


مزایا و معایب شیرآلات دو منظوره
:

مانند سایر شیرآلات ظرفشویی، شیرآلات دوکاره نیز مزایا و معایب گوناگونی دارند. تصمیم گیری در مورد خرید این نوع شیرآلات به نیاز و جمع بندی مصرف کنندگان بستگی دارد. در ادامه مزایا و معایب شیرآلات دومنظوره بررسی می شود.


معایب شیر ظرفشویی دومنظوره:


1) در شیر ظرفشویی دو منظوره که خروجی یکسان دارند، امکان گرفتگی مسیر بر اثر رسوب املاح در آب لوله کشی وجود دارد.


2) در برخی مدل های شیر ظرفشویی دوکاره که دستگیره کوچکتری دارند، مغزی آن کمی با سختی قابل تهیه شده است ( برای تعمیر چکه شیر )
3) هزینه اولیه بالایی نسبت به شیرآلات اهرمی معمولی و ساده دارند
.

مزایا شیر ظرفشویی دومنظوره:


1) دستگاه های تصفیه آب، معمولاً فیلترهایی برای پالایش کلر دارند. کلر ماده ای است که برای سلامتی ضرر دارد اما در تصفیه خانه ها زدوده نمی شود و در آب لوله کشی شهری می ماند. پس برای از بین بردن کلر آب آشامیدنی، شیرآلات دو منظوره بسیار کاربردی است.
2) تهیه شیرآلات دو منظوره به صرفه است. این نوع شیرآلات امکان دسترسی همزمان به آب لوله کشی و آب تصفیه شده به واسطه یک شیر ظرفشویی را فراهم می کند و نیازی به خرید شیر آب تصفیه به صورت جداگانه نیست.
3) زمانی که آب لوله کشی ابتدا وارد دستگاه تصفیه آب می شود و سپس از خروجی آب تصفیه خارج می شود، تازگی بیشتر و طعم بهتری دارد.
4) ارزان ترین راه برای حذف آلاینده هایی که بعد از تصفیه آب در تصفیه خانه، همچنان در آب لوله کشی باقی مانده اند، استفاده از شیرآلاتی دارای خروجی آب تصفیه و متصل به دستگاه تصفیه آب است.

شیرآلات دومنظوره با طراحی مدرن، علم بلند در مدل های شاوری، فنری و معمولی، بسیار کاربردی هستند.
این نوع شیرآلات، دسترسی آسان به آب لوله کشی و آب تصفیه را به صورت همزمان فراهم می آورد. در ساختار بعضی مدل های شیرآلات دو منظوره، فقط یک مسیر خروجی برای آب تصفیه شده و آب شهری وجود دارد.
اما بهتر است این دو مسیر باید کاملاً از یکدیگر جدا باشند تا تماسی بین این دو جریان برقرار نشود و خلوص آب تصفیه کاهش پیدا نکند.

انواع شیرآلات موجود در فروشگاه اینترنتی هوم مدرن شامل شیرآلات راسان،شودر،کلار،شوان،رابو است.
فروشگاه اینترنتی هوم مدرن توانایی ارسال انواع شیرآلات و تجهیزات بهداشتی و ساختمانی را به تمام شهرهای ایران دارد

تعدادی محصولات تصادفی از شیرآلات دومنظوره

شیر ظرفشویی دو منظوره رابو مدل البرز طلایی

شیر ظرفشویی دو منظوره راسان مدل لیزا طلایی

شیر ظرفشویی دو منظوره کلار مدل آبشار

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *