شیر قابلمه پرکن یا همان شیر روگازی یکی از جدیدترین مدل‌های شیر آشپزخانه است که به مرور جای خود را در خانه‌های ایرانی و آشپزخانه‌های صنعتی باز کرده است. ریختن آب در قابلمه یا کتری و جابجا کردن آن روی اجاق گاز بارها در طول روز انجام می شود. همین کار ساده، باعث کاهش انرژی آن‌ها در انجام کارهای روزمره‌شان می‌شود.

شیر قابلمه پرکن چیست؟ 

اگر اهل آشپزی و پخت‌وپز باشید، به خوبی می‌دانید که جابه‌جا کردن قابلمه‌ها و کتری‌ها، بین سینک و اجاق گاز چه کار پردردسری است. مساله تنها زمانگیر بودن پر شدن ظروف نیست؛ بلکه بعد از پر شدن، این ظرف‌ها بسیار سنگین می‌شوند و جابه‌جا کردن آن دشوار است؛ حالا هرچقدر کتری یا قابلمه شما بزرگ‌تر باشد، سنگین‌تر می‌شود و دردسرتان نیز بیشتر خواهد شد. به عبارت بهتر میتوان گفت که شیر قابلمه پرکن (شیر آب بالای گاز) برای پایان دادن به این دردسر روزمره طراحی شده است.

شیر قابلمه پرکن یا شیر روگازی چیست؟

شیر قابلمه پرکن (شیر آب بالای گاز) یکی از انواع شیرآلات مدرن آشپزخانه است. شیر روگازی در واقع شیر آب مخصوصی است که بالای اجاق گاز نصب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا همان‌جا ظروف خود را پر از آب کنید. در واقع با نصب شیرالات روگازی، دیگر نیازی نیست کتری یا قابلمه‌های کوچک و بزرگ خود را درون سینک آشپزخانه جا دهید و آن‌ها را پر کرده و تا اجاق گاز حمل کنید. در نتیجه احتمال ریختن آب در مسیر بین سینک تا اجاق نیز به کلی از بین می‌رود.

طراحی شیر روگازی یا شیر قابلمه پرکن چگونه است؟

در طراحی شیر روگازی دو اهرم با اندازه‌های متفاوت در نظر گرفته شده است. این اهرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تمام سطح اجاق گاز شما را به هر اندازه‌ای که باشد، پوشش دهند. در واقع طراحی شیرقابلمه پرکن (شیر روگازی) به شکلی است که شما می‌توانید قابلمه خود را روی هر شعله اجاق گاز بگذارید. در هر زاویه‌ دلخواهی، آن را به راحتی با آب پر کنید.

طراحی شیر روگازی به گونه ای است که برای هر مدل اجاق گاز و آشپزخانه مناسب و قابل نصب می باشد. شیر قابلمه پر کن به شکل روکار نصب می شود. این محصول نمایی زیبا و مدرن به آشپزخانه شما می بخشد.

ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی چقدر باید باشد؟

محل نصب این محصول تاثیر مستقیمی بر عملکرد آن دارد بنابراین شما باید ارتفاع استاندارد نصب شیر روگازی را با دقت رعایت کنید تا بتوانید مدت‌ها از این محصول استفاده کنید.

شیر قابلمه پرکن باید در فاصله‌ای از گاز قرار بگیرد که بتواند کتری‌ها و قابلمه‌هایی با ارتفاع بلند را هم پر کند. از طرفی این فاصله نباید آن‌قدر زیاد باشد که در عملکرد شیر اختلالی ایجاد شود.

به طور کلی و استاندارد، ارتفاع نصب شیر روگازی (شیر روی گاز) 30 الی 35 سانتی‌متر از سطح گاز است. در این فاصله ایده‌آل شما می‌توانید ظروف با ارتفاع گوناگون را روی گاز قرار دهید و بدون مشکل آن‌ها را پر کنید.

طول عمر انواع شیر روگازی :

طول عمر انواع شیر روگازی یکی از مسائل پراهمیت در انتخاب صحیح می‌باشد. این شیر دارای مدل ها و رنگ های مختلفی است که این موارد به همراه متریال استفاده شده در ساخت آن، در قیمت شیر تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین لازم است در هنگام خرید از کیفیت اهرم های متحرک شیرآلات مطمئن شوید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

مزایای استفاده از شیر قابلمه پرکن (شیر روگازی)

از جمله مهم‌ ترین مزایای استفاده از شیر روگازی عبارتند از:

• امکان باز و بسته کردن شیر از دو نقطه
• قابلیت جمع شوندگی از دو محور (مناسب برای انواع اجاق‌ گازهای خانگی و صنعتی)
• بالا بردن سرعت عمل در آشپزخانه‌های صنعتی
• داشتن طراحی به‌روز و چشم‌نواز برای محیط آشپزخانه

تعدادی محصول تصادفی شیر قابلمه پرکن

روگازی فونیکس کروم مات رابو

روگازی فونیکس سفید رابو

روگازی فونیکس طلایی رابو

شیر روگازی سوپر اسنیک طلایی رابو

شیر روگازی سوپر اسنیک رابو

شیر دیگ پر کن کرایسلر کروم شوان

شیر دیگ پر کن کرایسلر طلا براق شوان

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “شیر قابلمه پرکن (دیگ پرکن)

  1. مهدیه رضایی گفت:

    بسیار عالی

    1. 9132553455 گفت:

      متشکرم

  2. فاطمه علیپور گفت:

    بسیار مفید بود خیلی ممنون

    1. 9132553455 گفت:

      خواهش می کنم

  3. جواد گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من یه شیر روزگاری می‌خوام ولی لوله خیلی نزدیک کابینته تقریباً کمتر از ده سانت جاداره یه شیر می‌خوام که اهرم باز بسته شدنش پایین باشه اگه راهنمای کنید ممنون میشم باسپاس

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام لطفا عکس مکان خودتون رو به شماره واتس اپ یا روبیکا 09132553455 ارسال کنید تا همکاران راهنمایی کامل رو برای شما انجام بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *