همه ما می‌ دانیم که آب یا همان مایه حیات چه نقش موثری در سلامتی بدن دارد. البته این سلامت وقتی حاصل می‌شود که آب مصرفی سالم باشد! امروزه خیلی از خانواده‌ ها برای حدف آلاینده‌های آب، از دستگاه تصفیه خانگی استفاده می‌کنند. راحت‌ترین راه برای دسترسی به آب تصفیه، استفاده از شیرآلات دو منظوره است. اگر می‌ خواهید بدانید شیرآلات دو منظوره چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا کاربرد، فواید، بهترین برند ها و قیمت شیرآلات ظرفشویی دو منظوره را با بررسی تخصصی سایت خانه مدرن مرور کنیم.

آیا استفاده از آب تصفیه ضروری است؟

70% بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. آزمایش‌ها نشان دادند که آب آشامیدنی در بیشتر نقاط دنیا، آلاینده‌هایی دارند که نه تنها سلامت بدن را تامین نمی‌کند، خطراتی نیز به همراه دارد. جالب است بدانید که برای از بین بردن ویروس و آلودگی آب لوله‌کشی، از کلر و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

درست است که این مواد ویروس را از بین می‌ برند، اما خود کلر برای بدن کاملا مضر است.

پس برای بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی بهتر است از دستگاه‌های مخصوص تصفیه استفاده شود. این دستگاه‌ها از انواع فیلترهای مختلف، برای حذف بو و کلر و آلاینده‌ها استفاده می‌کنند (کاری که در آب لوله‌کشی شهری هرگز انجام نمی‌شود.) استفاده از آب آشامیدنی سالم به وضوح در رفع سموم، سلامت جسمی و زیبایی پوست و مو تاثیرگذار است.

چگونه آب می تواند باعث ریزش مو شود؟

دلایل مختلفی برای ریزش موهای سر وجود دارد. اما بدون شک یکی از موثر ترین علل ریزش مو، استحمام با آب حاوی آلاینده ها است. آلاینده هایی که در آب شهری وجود دارند و با روش های معمول در تصفیه خانه ها از آب حذف نمی شوند.
افرادی که موهای سام و شاداب دارند، درست مثل این است که موهای آنها با چسبی محکم و مقاوم به پوست سر آنها چسبیده است.

اما بهتر است بدانید که شتشوی موها با آب هایی که حاوی آلاینده های محلول در آب است به معنی شستن همان چسب های فرضی است: آلاینده های نامرئی محلول در آب می توانند باعث ریزش موهای شما شوند.
آلاینده های مختلفی در آب وجود دارند که می توانند باعث ریزش موهای شما شوند. یکی از عناصری که ممکن است در آب وجود داشته باشد و باعث ریزش موهای شود جیوه است.

علایم مسمومیت با جیوه عبارتند از: حالت تهوع ، احساس طعم فلز در دهان ، اشکال در تمرکز، سرگیجه ، احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا، سردرد و خستگی و …. جیوه را می توان با تصفیه آب به روش اسمز معکوس از بین برد.
سرب نیز یکی از آلاینده هایی است که می تواند باعث ریزش شدید مو شود. یکی از راههای ورود سرب به آب مصرفی شما ، لوله های آب قدیمی است. آب در حین عبور از این لوله ها ، حاوی سرب می شود. همچنین ضایعات کارخانه های باطری سازی و مهمات سازی که وارد رودخانه ها می شوند نیز حاوی سرب هستند. روی و آلومینیوم نیز می توانند باعث ریزش موهای شما شوند.
این عناصر علاوه بر اینکه به پوست و موی شما آسیب می زنند و باعث ریزش موهای شما می شوند، آسیب های جدی به سلامتی شما نیز وارد می کنند.

چاره چیست؟

در مناطقی که آب شهری کیفیت پایینی دارد، شیرآلات دومنظوره بهترین انتخاب است. شیرآلات ظرفشویی دوکاره، دارای دو خروجی آب است. یک خروجی مربوط به آب لوله کشی شهری است که برای شستشوی ظروف به کار می رود و خروجی دیگر مربوط به آب تصفیه و آشامیدنی است. پیش از آنکه آب شهری از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب یا همان آب شیرین کن هدایت می شود و سپس بصورت تصفیه شده در اختیار کاربران قرار می گیرد.

قيمت شيرآلات ظرفشويی دوکاره، به دلیل تکنولوژی پیچیده تر آن در مقایسه با قیمت شیرآلات ظرفشویی معمولی، بالاتر است. اما امکان استفاده همزمان از آب شهری و آب تصفیه شده، به خوبی مساله قیمت را جبران می کند.

چه برندی برای خرید شیرآلات دو منظوره مناسب است؟

حال با معرفی این برند ها شاید انتخاب برای شما دشوار باشد ولی سایت خانه مدرن با دراختیار گذاشتن ویژگی های هر شیر انتخاب را برای شما آسان کرده است .

شیرآلات دو منظوره کلار

شیرآلات دو منظوره رابو

شیرآلات دو منظوره راسان

شیرآلات دو منظوره شودر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *