فلاش تانک دستگاهی کاربردی برای نظافت هر چه سریع تر توالت فرنگی یا توالت زمینی و جبران کمبود فشار آب شهری است و این روزها فلاش تانک‌ یا سیفون یک جزء اصلی در سرویس بهداشتی ها تبدیل شده اند. مهم‌ترین ویژگی یک فلاش تانک، میزان تامین آب و نحوه تخلیه‌ی درست آن، برای شستشوی هر چه بهتر توالت است.

انواع فلاش تانک:

فلاش تانک‌ها با تفاوت در محل نصب، کاربرد، شکل و حجم آن‌ها، در مدل‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند و هرکسی باید مطابق با نیاز منزل خود یکی از انواع آن را انتخاب کند.

فلاش تانک روکار:

این مدل از قدیمی‌ترین مدل‌هاست که آب ذخیره شده در مخزن با کشیدن طناب یا اهرم، با شدت تخلیه می‌شود.
مدل روکار بخشی از فضای دستشویی را اشغال می‌کند و هنگام تخلیه آب سروصدا دارد. از آنجایی که این مدل بسیار قدیمی است، قابلیت دیگری ندارد اما ویژگی خوبی که این مدل‌ها دارند این است که تمام اجزا این مدل کاملاً در دسترس قرار دارند و در صورت بروز مشکل، تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار راحت است.
بعضی از این مدل ها به جای اهرم، دکمه‌ای دارند که روی آن تعبیه شده است؛ این دکمه کار اهرم را انجام می‌دهد و با فشار دادن آن مخزن آب تخلیه می‌شود.

انوع مدل های روکار:

1. ساده:

قدیمی‌ترین و ساده ترین مدل ، نوع ساده آن می باشد. به دلیل ساختار ساده، قیمت ارزان تری دارد.

2. دوگانه یا دو زمانه:

این مدل دو زمانه پیشرفته تر از نوع ساده است. در این مدل، مخزن کلی به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم شده و دو دکمه جدا از هم دارد و مطابق نیازتان می توانید از یکی از آن ها استفاده کنید.
مثلا اگر مدل دو زمانه ۴ و 7 لیتری را خریداری کنید، می توانید با فشردن دکمه 7 لیتری، حجم کامل آب را استفاده کنید یا میزان آب کمتر یعنی 4 لیتری، در حدود 3 لیتر آب صرفه جویی نمایید. مدل دو زمانه از هدر رفت 50 تا 70 درصد آب جلوگیری می کنند.

3.آنتی باکتریال:

این مدل می تواند ساده یا دوزمانه باشد و تنها در سطوح بدنه از مواد آنتی باکتریال استفاده شده است. استفاده از مدل های آنتی باکتریال باعث افزایش ایمنی و بهداشت در دستشویی شما می شود.

4.اتوماتیک:

سیفون یا فلاش تانک اتوماتیک، بیشتر برای سرویس فرنگی کاربرد دارد. در این مدل بدون نیاز به تماس دستتان و با بسته شدن درب سرویس بهداشتی، عمل تخلیه آب انجام می‌گیرد. استفاده از مدل اتوماتیک برای مکان‌های عمومی که نیاز به بهداشت بیشتر دارند، توصیه می‌شود.

فلاش تانک توکار:

مخزن این مدل برخلاف مدل روکار درون دیوار جای‌گیری شده است و فضایی از دستشویی اشغال نمی‌کند، فقط دکمه‌های آن که بر روی دیوار نصب شده، مشخص است؛ علاوه بر آن می‌توان از مخزن بزرگ‌تری نسبت به فلاش تانک روکار استفاده کرد.
این مدل از نظر بهداشت، کاربرد و زیبایی نسبت به مدل روکار برتری دارد، اما تنها مشکل این مدل، دسترسی سخت به آن برای تعمیر و نگهداری است..

تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؟

یکی از اشتباهات رایجی که در زبان عامیانه ما وجود دارد این است که فلاش تانک، سیفون خوانده می‌شود؛ اما این دو باهم متفاوت‌اند.
سیفون در واقع جزئی از لوله‌کشی فاضلاب است. سیفون لوله‌ای خمیده است که کار آن جلوگیری از خروج گاز فاضلاب و پخش شدن بوی فاضلاب در منزل است.
در خمیدگی سیفون آب وجود دارد و وجود این آب بوی نامطبوع را از محیط دور نگه می‌دارد؛ با توجه به وظیفه این قطعه، در صورت تبخیر آب لوله یا شکستگی سیفون، به‌راحتی قابل تشخیص است.

مزایا فلاش تانک چیست؟

از مزایا فلاش تانک‌ها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش آلودگی و افزایش بهداشت در این محیط و پیرو این مزیت، به کاهش بیماری نیز اشاره کرد. در کنار این‌ها، با کمک مدل های ضد باکتری محیط از عوامل بیماری‌زا پاک می‌شود.

ویژگی‌های مهمی که برای خرید مناسب است، چیست؟
1. انتخاب حجم مخزن و ابعاد سیفون با توجه به فضای سرویس بهداشتی
2. مدل و قدرت تخلیه آب توالت

3. صرفه جویی در مصرف آب
4. طراحی ظاهر آن و کیفیت بدنه

فروشگاه هوم مدرن امیدوار است که با معرفی انواع فلاش تانک و ویژگی های اشاره شده، بتوانید بهترین مدل را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کرده و به صورت اینترنتی و حضوری خریداری نمایید.

تعدادی محصول تصادفی فلاش تانک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *