کن نامی است فراتر از یک تولید کننده کالای خانگی. نامی است که از کمیتها فراتر رفته و کانون توجه خود را در ارزشها قرار داده است .کن نمادی است از مدیریت موفق که توانسته است با استفاده از زیرساختهای تولید و با استفاده از فن آوری روز دنیا و بکارگیری سیستمهای نوین مدیریتی، از تولید خانگی به یک شرکت جهانی تبدیل شود. هود کن در سال ۱۳۶۲ با هدف تامین نیازهای آشپزخانه ایرانی، برای اولین بار در ایران محصول جدیدی را که متناسب با سلایق ایرانی بود تولید نمود که از این محصول با نام هود یاد شده است به همین علت، در ایران هود آشپزخانه همواره با نام هودکن شناخته شده و نام کن را همیشه با خود یدک می کشد.
استقبال و حمایت خوب هموطنان عزیز از محصولات با کیفیت محصولات کن، مدیران و متخصصین متعهد و با دانش این مجموعه را ترغیب نموده است تا ضمن افزایش ظرفیت محصولات برای نیازهای داخلی،در اندیشه نفوذ در بازار جهانی و جهانی شدن گامهای لازم را برداشته و در بازارهای خارجی همچون کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و آفریقا حضور یافته و محصولات خود را به این کشورها صادر نماید. هود کن در جهت حضور در سطح بازار جهانی از جمله بازار اروپا و دستیابی به بالاترین استانداردهای جهانی، با ایجاد زیرساختهای لازم و با استفاده از فن آوری و فرایندهای نوین ساخت و مونتاژ ، استفاده از جدیدترین سیستمهای مدیریتی و تقویت واحد تحقیق توسعه و تیم مهندسی و نیز بهره گیری از بهترین متخصصان مجرب و متعهد کشور، بر روند رو به رشد خود افزوده است. با توجه به رشد فزاینده تقاضای مردم عزیز کشورمان و زحمات و تلاشهای بی وقفه همکاران، درسال ۱۳۸۰ هود کن تنوع محصولات خود را افزایش داده و علاوه بر تولید هود آشپزخانه ، تولید مدرنترین و با کیفیت ترین اجاق گازهای توکار در ایران را آغاز نمود.