شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه هررنگی که انتخاب میکنید برروی روحیه و آرامش فرد ارتباط مستقیم خواهد داشت . اینجا در مورد تاثیر این رنگ ها در شیرآلات صحبت کنیم .

مزایای رنگ درمانی بر افراد

از دیر زمان تاکنون اثرات روحی و روانی رنگ ها در افراد مختلف مورد توجه متخصصین رنگ درمانی قرارگرفته است، به طوری که هم اکنون مشخص شده است که استفاده نامناسب از آن در مکان‌های خاص و به کارگیری نادرست آن‌ها در محیط اطراف انسان، باعث بروز آسیب‌های روحی می‌شود. همین
موضوع باعث شده تا طراحان و معمارها در طراحی فضاهای داخلی به استفاده صحیح از آن به طورخلاقانه اهمیت بسیار زیادی دهند.

انتخاب صحیح رنگ شیرآلات

طراحان داخلی از رنگ به عنوان اولین و مهم ترین ابزار برای زیبایی نمای هر سازه یاد می کنند. انتخاب رنگ شیرآلات نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید داشت که توجه به جزئی ترین تا کلی ترین بخش سرویس بهداشتی و حمام می تواند فضای لوکس ، دلپذیر و آرامش بخشی را فراهم نماید.

کمپانی های بزرگ شیرآلات از روان شناسی رنگ ها برای تولید محصولاتشان بهره برده و طیف وسیعی از آن را برای محصولاتشان به کار بردند.

شیرآلات سفید

روکش این نوع از شیرآلات رنگ پودری کوره ای می باشد.

رنگ سفید نشان دهنده تمیزی و القای حس آرامش در محیط است . و می توان آن را با رنگ های دیگر به خوبی ست نمود. سفید خالص ترین شکل رنگ می باشد . و معنای سادگی را منعکس می نماید.

سفید مضمونی از پاکی ، رهایی و کمال است. معمولا آن را با مشکی ترکیب می کنند تا فضا خیلی خشک و سرد به نظر نرسد . سفید همه رنگ ها را در خود دارد؛ برای شفابخشی و هشیاری معنوی خوب است.

سفید رنگی است . که ما را به یاد تمیزی و پاکی می اندازد . به همین دلیل هم کف و سقف بیشتر بیمارستان ها به رنگ سفید است.

پژوهشگران می گویند : سفید می تواند ملال آور باشد. مکان هایی که فقط با رنگ سفید نقاشی شده است . توجه ما را در مدت کمتری نسبت به محیط های رنگی جلب خود می کند . و ما را مجبور می کند به افکار خود برگردیم . و خود را از محیطی که در آن هستیم جدا کنیم.

شیرآلات طلایی و رزگلد

اصولاً در طراحی های لوکس از شیرآلات با رنگ طلایی یا رُزگلد استفاده می شود و بهترین روش تولید شیرآلات رزگلد ، تکنولوژی pvd می باشد.

شیرآلات تولید شده با تکنیک فوق بسیار با کیفیت بوده و به راحتی تمیز می شوند. 

این گروه از شیرآلات قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ های شیرآلات در بازار دارند. آبکاری به کار رفته در آن ها از مقاومت بالایی نسبت به سایش خوردگی و تغییر رنگ برخوردار است.

نکات مثبتی که میتوان درمورد طلایی گفت : خوش بینانه و مثبت ، طلا به همه چیزهایی که با آن در ارتباط هستند غنا و گرمی می افزاید

چیزهای دیگر پیرامون آن را روشن می کند و تقویت می کند. در بالاترین سطح ، این رنگی است که با آرمانهای بالاتر ، خرد ، درک و روشنگری همراه است. این الهام بخش دانش ، معنویت و درک عمیق از نفس و روح است.

طلایی به معنای رنگ ها ، طلا سخاوتمند و دوست داشتنی و دلسوز است ، نیکوکار یا حامی کننده ، خرد ، دانش و ثروت خود را با دیگران به اشتراک می گذارد.

طلا رنگ برنده است – مدال های مقام اول همیشه  طلا و مقام های دوم  نقره بوده است.

با اطمینان ، پرشور و چشم نواز ، طلا توجه دیگران را به خود جلب می کند. طلا رنگی گرم است .که می تواند براق ، درخشان و خوشحال و همچنین کسل کننده ، خاموش و سنتی باشد.

معایب استفاده زیاد از طلایی محاصره طلا بیش از حد ، می تواند شما را در جستجوی قدرت و تأثیر بیشتر ، به خودخواهی ، خود پرهیزکار و فرصت طلب تبدیل کند.

شما ممکن است خودخواه و خواستار باشید ، فاقد مهربانی و سخاوتمندی باشید ، حتی تا حد شدید بدبخت بودن. اگر  رنگ مورد علاقه شما طلا باشد ، در شخصیت شما منعکس خواهد شد!

شیرآلات برنزی

تضاد در سنتی و مدرن بودن را به سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و حمام می دهد. برنزی به دلیل نزدیک بودن به قهوه ای معمولا در آشپزخانه ها استفاده زیادی دارد. آنها با رنگ متمایزی که دارند، سبک و تصویر متفاوتی به ویژه به آشپزخانه‌تان می‌دهند.

سطح این شیرآلات مات بوده و نسبت به روکش مسی براق و صیقلی نیست.

نکات مثبتی که میتوان در مورد برنزی گفت : مقاومت مناسب روکش در برابر خوردگی، زیبایی و جذابیت بالا و یکی از معایب آن بالاتر بودن قیمت آن می باشد.

این رنگ معمولا همانند رنگ‌های پائیزی می‌باشد و ظاهر رنگ پریده‌ی آن، جذابیت قابل توجهی دارد.

کسانی که برنز به عنوان رنگ اصلی هاله شان می‌باشد، افرادی، باتوجه، محتاط، و طرفدار حقوق بشر هستند. آنها قلبـی مهربان و سختی دارند.

و به خاطر همین نیاز به یادگرفتن گفتن « نه » دارند زیرا معمولا بطور مداوم از سوی دیگران مورد تحمیل واقع می‌شوند.

 شیرآلات کروم براق و کروم مات

پرفروش ترین رنگ شیرآلات، کروم است که به دلیل پتانسیل بالا برای ست شدن با سبک های مختلف، قیمت پایین تر و سهولت تمیز کردن طرفداران زیادی دارد.

از طرفی مقاومت آنها در برابر جریان آب نیز قابل توجه است اما نسبت به مواد شوینده حساس هستند.

تفاوت کروم و استیل در برق و جلای آنهاست. کروم و استیل در واقع بسیار به یکدیگر شبیه هستند با این تفاوت که کروم براق است و استیل مات. 

آبکاری های خنثی همچون کروم، نیکل و استیل به هر زمینه ای می آیند که می توان آنها را با لوازم دیگر حمام مثل آویز حوله و دستگیره های در هماهنگ نمود. کروم براق محبوب ترین آبکاری و همچنین مقرون به صرفه ترین است.

نیکل، رنگی گرم تر و خاص تر است. آبکاری استیل نیز که رایج ترین رنگ آبکاری شیرآلات در آشپزخانه است، مناسب حمام و دستشویی هم می باشد.

کسانی که به تمیزی حساسیت بیش از اندازه دارند بهتر است شیرآلات مات انتخاب کنند زیرا اثر انگشت و قطرات آب روی آن نمی ماند. اما شیرآلات براق جزئیات و ظرافت شیرآلات را بهتر به نمایش می گذارند.

شیرآلات مشکی

وجه ممیزه این شیرآلات، نوع پوشش آنها است که در دو دسته پودری کوره ای و چینی قرار می گیرند.

این پوشش باعث می شود تا لک آب و اثر انگشت بر روی شیر مشخص نباشد. بنابراین تمیز کردن آنها راحت تر از بقیه پوشش ها باشد.

پژوهش‌هایی در مورد تاثیر رنگ روی انسان‌ها انجام شده كه حكایت از تاثیر آن بر وضعیت روانی افراد به صورت كوتاه‌مدت و وضعیت فیزیولوژیك انسان دارد

كه برخی از آنها، جنبه زیست‌ شناختی دارد و برخی دیگر ناشی از تاثیر آن به عنوان نماد است.

مشکی تمام نور را جذب می کند و بیانگر :مرگ ، تاریکی ، خرابی، راز است . مشکی نماد :ناراحتی ، دشمنی ، قدرت ،غم ،کمال ، تشریفات است .

همه ی احساسات منفی با مشکی همراه است اما اگر با رنگهای دیگر ترکیب شود معنی مثبتی دارد، افراد درونگرا بیشتر مشکی استفاده می کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *